Werkwijze

Aanmelden
Aanmelden kan via mijn terugbelformulier. Ik neem na het binnenkomen van je gegevens zo snel mogelijk telefonisch contact met je op. Dit om in te schatten of je bij mij aan het juiste adres bent en of ik je een intake kan aanbieden of niet. Op welk termijn deze intake kan plaatsvinden is afhankelijk van mijn wachttijden.

Mocht mijn wachttijd te lang zijn of ik een aanmeldstop hebben, dan kan je huisarts of je verzekeraar andere hulpverleners aandragen.

Wat belangrijk is om te weten is dat er voor behandeling bij mij een zekere mate van stabiliteit nodig is. Mijn praktijk is niet ingesteld op cliënten die crisisgevoelig zijn.

Intake
De intakefase bestaat uit verschillende gesprekken. Na afronding van de intake bespreek ik mijn bevindingen en het behandeladvies met je. Mocht behandeling in mijn praktijk passend zijn dan stellen we samen een behandelplan op. Hierin staat hoe vaak de sessies plaatsvinden, wat de werkwijze zal zijn, aan welke doelen we werken en hoelang ik inschat dat de behandeling zal duren.

Behandeling
Over het algemeen vinden therapiesessies wekelijks plaats. Ik streef er hierbij naar om samen met jou tot een vast moment in de week te komen. Regelmatig evalueren wij de behandeling om te kijken of het je brengt wat je nodig hebt en of je tevreden bent, zodat wij tijdig kunnen bijsturen indien nodig.

Bereikbaarheid praktijk
Buiten mijn werktijden en tijdens mijn vakanties ben ik niet bereikbaar.

Crisis
Ben je bij mij in behandeling en kun je mij in geval van nood niet bereiken, neem dan contact op met je eigen huisarts (binnen kantoortijden) of de huisartsenpost (buiten kantoortijden). Zij kunnen je indien nodig doorverwijzen naar de crisisdienst.

Kwaliteit, privacy en klachten
De praktijk voldoet aan de eisen zoals die zijn neergelegd in de kwaliteitscriteria voor de vrijgevestigde ggz-praktijk van de Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychologen & Psychotherapeuten (LVVP), gebaseerd op de bestaande wet- en regelgeving. De praktijk beschikt over een kwaliteitsstatuut.

Privacy wordt gewaarborgd conform de AVG-regelgeving. Het AVG-privacy statement is hier beschikbaar. 

Als je niet tevreden bent over de behandeling, is het belangrijk dit met mij te bespreken. Misschien had je andere verwachtingen van de behandeling of van mij of heb je het gevoel dat de behandeling niet past bij dat wat jij nodig hebt. Mochten we er samen niet uitkomen, dan kun je voor klachten over het verloop van de behandeling of de bejegening terecht bij de LVVP of NVP.